Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Reklamy
#1
Jakie to jest piękne w naszych umysłach, ze choć jesteśmy świadomi niektórych działań, które maja nas najczęściej skłonić do czegoś i tak temu ulegamy.

Przykładem tego są reklamy telewizyjne. Choć teoretycznie możemy ich nie oglądać, to i tak cały czas oglądamy bo boimy się ze nam jakiś ważny fragment filmu lub serialu przeleci. Prawdopodobnie nawet posiadacze dekoderów gdzie można cofać oglądany program, nie wychodzą gdzieś na chwile jak są reklamy, a potem przewijają, tylko oglądają te reklamy.

Reklamy oglądane x razy wywołuje coś ala odruch pawłowa. Czyli jak mamy np kopić proszek, a nie mamy ulubionego, to jest większe prawdopodobieństwo ze wybierzemy ten reklamowany lub częściej przez nas widziany w telewizji. Nawet na rezonansie wyjdzie ze nasz mózg bardziej reaguje po oglądnięciu x razy danej reklamy niż za pierwszym razem.

Można to tez porównać do plotki. Jak usłyszymy jakąś raz to nie robi na nas wrażenie, ale jak usłyszymy ja już kilka razy, nawet jeśli słyszymy tą od tej samej osoby tylko że w jakimś przekroju czasowym, powoli możemy zakładać że jest to prawda. I tak po kilkunastu lub kilkuset razach słysząc "w sklepie xyz jest najtaniej" możemy nieświadomie zaczynać szukanie wybranego sprzętu w sklepie xyz, a czasami od razu kupić tam bo nie chce nam się szukać.

Czyli lenistwo, lenistwo i jeszcze raz lenistwo. A potem ludzie narzekają że przepłacili lub że nakupili pierdoły.

Przy okazji.
Promocja w jednym sklepie nie oznacza że winnym ten sam produkt nie może być tańszy Uśmiech.
Odpowiedz
#2
A tak w ogóle to o co Ci chodzi?
Odpowiedz
#3
No właśnie Uśmiech o co chodzi ?
Odpowiedz


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
Linki charytatywne:
Pajacyk
Dobryklik
Okruszek
Pusta Miska
Polskie serce
Reklama: Google